Stresshåndtering

STRESSHÅNDTERING

Mange er stressede i dag, og du er måske en af dem. Der findes grader af stress, og derfor kan det være svært selv at vurdere.


Uanset hvad, kan det være godt at mærke efter i din hverdag, og om følgende punkter er genkendelige!


  • Oplever du en følelse af utilstrækkelighed og pres flere gange dagligt?
  • Har du svært ved at finde ro både om dagen og natten?
  • Kører du ofte i højt gear, og er dermed ude af kontakt med dig selv?
  • Mister du hurtigt overblikket, eller mærker uro når flere ting skal ordnes?
  • Har du svært ved at holde fokus eller være nærværende?
  • Oplever du manglende engagement eller lyst i din hverdag?
  • Er du kort luntet og mangler overskud?
  • Har du problemer med at sove eller vågner ofte om natten?


Hvorfor stresshåndtering?


Fordi du kan lære:


  • Hvordan din krop slapper bedre af, og få redskaber dertil.
  • Hvordan du kombinerer arbejdsliv og familieliv med mindre stress.
  • At mærke din krops signaler og handle på dem.
  • Hvordan du skaber balance i din krop og dermed dit liv.
  • Hvordan du kan skelne mellem vigtige og ikke vigtige ting i dit liv.
  • At være mere nærværende med din partner / børn / venner / familie.
  • Hvordan du tager ansvar for dit liv.
  • Vigtigtheden af god søvn, sund kost, daglig motion og fysisk berøring.


Symptomer på stress


Hjertebanken, hovedpine, indre uro, ofte syg, svedeture, appetitløshed. Rastløshed, træthed, nedsat sexlyst, koncentrationsbesvær, manglende lyst til hverdagens indhold, evt. depression.


Nedsat præstationsevne, manglende engagement og lyst, vrede, tristhed, søvnløshed, øget forbrug af diverse stimulanser, kort lunte, fravær af glæde, følelse af utilstrækkelighed.


Stress og nedsat livskvalitet er ikke i sig selv sygdomme, men er vigtige tegn på, at du har brug for støtte.


Jeg kan støtte dig i din proces, og give dig redskaber så du bedre kan tage vare på din krop. Redskaberne vil du kunne anvende dels hjemme og dels i relation til dit arbejde.


  CVR: 31915066